piątek, 12 listopada 2010

Pierożki nie od mamusi :)

Uch, dawno się tutaj nie pojawiałam. Moja absencja spowodowana była nawałem pracy i niezbyt dobrymi warunkami do gotowania, które jawiło mi moje ostatnie miejsce zamieszkania. Niemniej udało się powrócić i mam nadzieję, że przepis będzie w wielkim stylu. 
Przedstawiam wyjątkowo smaczne pierożki z grzybami w wersji pieczonej. Są takie zarumienione, że kubki smakowe wariują na sam widok.






Składniki na ciasto:
  • 300g mąki gryczanej razowej
  • 200 g masła (najlepiej schłodzone)
  • 1 żółtko
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżka lodowatej wody
Składniki na farsz:
  • 200g pieczarek,
  • 20g suszonych grzybów,
  • 2 łyżki masła,
  • 1 średnia cebula,
  • 100g ryżu jaśminowego,
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • pół pęczka natki pietruszki,
  • pół pęczka koperku,
  • sól, pieprz
  • jajko do posmarowania pierożków.
Wykonanie:

Mąkę przesiewamy do miski. Dodajemy masło i siekamy nożem, aż powstaną drobne okruszki. Dodajemy żółtko i śmietanę oraz łyżkę wody. Ręką zlepiamy ciasto w kulę, owijamy w folię i schładzamy w lodówce przez 30 minut.

Grzyby trzeba koniecznie wcześniej moczyć przez około 3 godziny. Następnie gotujemy je, a po ostudzeniu kroimy. Surowe, obrane pieczarki również rozdrabniamy. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy drobno pokrojoną cebulę i smażymy przez 5 minut. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy pieczarki i prawdziwki, które smażymy przez kolejne kilka minut. Dodajemy ryż i doprawiamy solą i pieprzem. Przekładamy do miski, dodajemy ugotowane jajko i mieszamy.Ciasto cienko rozwałkowujemy i wycinamy kwadraty. Łyżeczką nakładamy nadzienie na każdy krążek ciasta, brzegi lekko smarujemy jajkiem i zlepiamy jak pierogi. Układamy je na natłuszczonej masełkiem blasze, smarujemy jajkiem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C, aż ładnie zbrązowieją i lekko popękają. 
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy